Opis scenariusza zajęć
Zajęcia świetlicowe, które trwają 90 minut, to czas, kiedy uczniowie mają niepowtarzalną okazję do rozwijania swojej kreatywności i zdolności manualnych. Używając nowoczesnych narzędzi, takich jak długopisy 3D, dzieci mogą tworzyć własn pokaż więcej
Opis scenariusza zajęć
Zajęcia świetlicowe, które trwają 90 minut, to czas, kiedy uczniowie mają niepowtarzalną okazję do rozwijania swojej kreatywności i zdolności manualnych. Używając nowoczesnych narzędzi, takich jak długopisy 3D, dzieci mogą tworzyć własne pionki do gry w Chińczyka, co jest nie tylko doskonałą okazją do nauki przez zabawę, ale także wprowadza je w świat technologii. Zajęcia te przygotowują młodych ludzi do przyszłych wyzwań edukacyjnych, jednocześnie promując innowacyjne myślenie i rozwiązywanie problemów.
Wprowadzenie. Przygotowania do rozgrywki
Nauczyciel rozpoczyna zajęcia od dyskusji na temat gry w Chińczyka, zachęcając uczniów do podzielenia się swoimi doświadczeniami. Jest to świetna okazja do integracji grupy i rozwijania umiejętności komunikacyjnych. Po ustaleniu, że do gry potrzebna jest plansza i cztery pionki dla każdego gracza, uczniowie są zachęcani do tworzenia własnych zespołów. Nauczyciel rozdaje wówczas szablony plansz i instruuje dzieci, jak pokolorować je według własnego uznania, co pozwala na wyrażenie indywidualności i kreatywności.
Przygotowanie pionków
Kolejnym etapem jest tworzenie pionków za pomocą długopisów 3D. Uczniowie mają pełną swobodę w projektowaniu swoich pionków, jednak muszą pamiętać o dopasowaniu ich rozmiaru do pola na planszy oraz o różnicowaniu kolorów w ramach jednej drużyny. Nauczyciel nadzoruje pracę, zapewniając wsparcie i przypominając o zasadach bezpieczeństwa. Jest to moment, kiedy dzieci uczą się cierpliwości i precyzji, a także zdobywają umiejętności pracy w zespole.
Rywalizacja
Po zakończeniu pracy twórczej uczniowie przystępują do turnieju w Chińczyka, gdzie rywalizują w zespołach. Zwycięzcy poszczególnych rund przechodzą do kolejnych etapów, aż do finału, w którym wyłoniony zostaje ostateczny zwycięzca. Nagrodą jest możliwość samodzielnego wydrukowania wybranego projektu na drukarce 3D, co stanowi dodatkową motywację i wprowadza element zdrowej rywalizacji.
Dlaczego warto postawić na taką formę rozgrywki?
Zajęcia te, oprócz aspektu edukacyjnego, mają również na celu integrację grupy i rozwijanie umiejętności współpracy. Produkty Banach 3D i EiSystem, wykorzystywane podczas zajęć, są doskonałym przykładem połączenia nauki z zabawą, a także pokazują, jak nowoczesne technologie mogą wspierać edukację i rozwój dzieci, w tym również tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).